انتهاء الاعلان 19-07-2014 1

انتهاء الاعلان 22-10-2014 1
1/6/2014 1/9/2014
النتائج 1 إلى 6 من 6

الموضوع: نوعيات اكل القطط الشيرازى ...

1. [1]
    الحالة: Mony2010 غير متصل

نوعيات اكل القطط الشيرازى ...

ازيكم يا احلى اعضاء لاجمل منتدى يارب تكونو بخير ..و كل سنه و انتم طيبين كلكم

انا عندى مشكله مع اكل قطتى عايزه اعرف نوعيات الاكل اللى اقدمهالها بس يكون اكل البيت لانها اتعودت عليه زى الفراخ و السمك و الكبد المسلوقة و مبتاكلش الدراى فود نهائى
    بس انا حسيت انها زهقت من الاكل ده و اعرف ان التنوع بيكون احسن ليهم ..
    و هى ضعفانه اوى جسمها ضعيف و صغير مع انها بتاكل كويس و السبب ده و ديتها للدكتور قالى من غير ما يكشف عليها انها عندها ديدان و ده سبب ان جسمها ضعيف و كتبلها دوا للديدان اسمه فلوفيرمال و قالى اديهولها بالسرنجة بس هى مبتاخدوش خالص و كل ما اديهولها ترجعة و مش بتستفيد منه خالص ... و شعرها بيوقع كمان
    مش عارفه اعمل ايه معاها بالنسبه للدوا اللى مابتاخدوش و تنوع الاكل ؟؟؟؟؟ ياريت حد يفيدنى
    و لو حد يعرف فيتامينات كويسه تاخدها لشعرها و جسمها ..... هى انثى شيرازى عمرها 3 شهور ..و شكراااااااااااااا مقدما للجميع

2. [2]

القوة:
    بيانات هوايتى

رد: نوعيات اكل القطط الشيرازى ...

:D ,,,,,,,,,,,,,,

3. [3]

الحالة: دلوعة قطوتي غير متصل
    القوة:
    بيانات هوايتى

كل عام وانتي بخير
    هي الديدان بتخلي القطوه نحيفه حتى لو بتاكل الحل استمري عالدواء وشربيه لها بالسرينج وخليه على سقف الحلق عشان تبلعه وسكري فمها شوي بس انتبهي لاتشرق
    او غيري لها نوع الدواء
    الاكل نوعي لها بخضار بجبن ب بيض زي ماتحبين اخلطي الدجاج مع الجبن او الزبادي او شوي دراي فوود مع زبادي اخلطي الشوفان مع الدجاج او اعمليه لحاله مع حليب او كورن فليكس دايت بحليب اضيفي رز او مكرونه لدجاج وغيري بالخضار خبز نخاله مع زبادي بسكوت الشاي بحليب اخلطيه سواء وجربي تاكله انا بعضهم يحبونه وبعضهم لا اعطيها سيريلاك بالقمح او الرز سمك مسلوق جمبري مسلوق الخ
    افضل شي للشعر نقطتين زيت زيتون مع الاكل او زيت كبد الحوت والفيتامين فيه انواع كثيره ماعرف الانواع عندكم بس فيه انواع بتنفع للكيتز والكبار
    توقيع : دلوعة قطوتي
    سبحان الله وبحمده

4. [4]

الحالة: ashraf1988 غير متصل
    القوة:
    بيانات هوايتى

اختي انا بعطي الدواء هذا لقطتي و جاب نتيجة و رجع تاني و رجعت للدواء تاني هي القطة فعلا ترجع الدواء بس امسكيها ماسكة محكمة و اعطيها بالسرنجة و اقفلي فمها شوية لغاية ما تبلع و بكدة تتاكدي انها اخدتوا و ممكن تحطي مع السرنجة شوية لين عشان يغطي علي طعم الدواء
    توقيع : ashraf1988
    لمن يهمة الامر
    هناااااا

5. [5]

القوة:
    بيانات هوايتى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دلوعة قطوتي مشاهدة المشاركة
    كل عام وانتي بخير
    هي الديدان بتخلي القطوه نحيفه حتى لو بتاكل الحل استمري عالدواء وشربيه لها بالسرينج وخليه على سقف الحلق عشان تبلعه وسكري فمها شوي بس انتبهي لاتشرق
    او غيري لها نوع الدواء
    الاكل نوعي لها بخضار بجبن ب بيض زي ماتحبين اخلطي الدجاج مع الجبن او الزبادي او شوي دراي فوود مع زبادي اخلطي الشوفان مع الدجاج او اعمليه لحاله مع حليب او كورن فليكس دايت بحليب اضيفي رز او مكرونه لدجاج وغيري بالخضار خبز نخاله مع زبادي بسكوت الشاي بحليب اخلطيه سواء وجربي تاكله انا بعضهم يحبونه وبعضهم لا اعطيها سيريلاك بالقمح او الرز سمك مسلوق جمبري مسلوق الخ
    افضل شي للشعر نقطتين زيت زيتون مع الاكل او زيت كبد الحوت والفيتامين فيه انواع كثيره ماعرف الانواع عندكم بس فيه انواع بتنفع للكيتز والكبار
    شكرااااااااااااااااا جزيلا ليكى و للاهتمامك دايما ربنا يجزيكى خير

6. [6]

القوة:
    بيانات هوايتى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf1988 مشاهدة المشاركة
    اختي انا بعطي الدواء هذا لقطتي و جاب نتيجة و رجع تاني و رجعت للدواء تاني هي القطة فعلا ترجع الدواء بس امسكيها ماسكة محكمة و اعطيها بالسرنجة و اقفلي فمها شوية لغاية ما تبلع و بكدة تتاكدي انها اخدتوا و ممكن تحطي مع السرنجة شوية لين عشان يغطي علي طعم الدواء
    احاول تانى مع انها بتصعب عليا جداااااااااااااا علشان صغيره لسه بس لازم تاخد الدوا و ربنا هو الشافى
    بس كنت عايزه اعرف منك بما انك اديتها نفس الدوا .. هى قطتك بعد ما اخدت الدوا ده بقت احسن ؟ لان جسم قطتى نحيف مهما اكلت و زى ما قالت دلوعه قطتى ...
    ان الديدان سبب للنحافه و شكرا لردك ...

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع