المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عندى مشكله فى ودان الكلب

مفتاح خزنه
30th November 2012, 10:18 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا عندى كلبه عمرها 5 شهور المشكله ان الكلب بتاعتى عندها ودن واحده بس نايما والتانيه بتقف زى الالف بس تحس انها مفيهاش عصب اعمل ايه على شان اوقف الودن النايمه بس حاجه تجيب من الاخر واسرع ومترجعش تنام تانى ارجو الافاده وشكرا

دى صورتها

http://im21.gulfup.com/kmPU1.jpg (http://www.gulfup.com/?WPYrZM)

شفولى حل

A7md.Galal
1st December 2012, 11:30 AM
ان شاء الله ودانها تقف ليها كذا حل متقلقش:
1_ في حقن زي التراي بي بياخدها الكلب يوم اه ويوم لأ وطبعا فيتامينات زي ديكال بي 12 ... علبه التراي بي سعرها 10 جنيه تقريبا فيها اربع حقن... الديكال بي 12 بي اربعه جنيه ونص وده شراب الكلاب بتحب طعمه.. تديلهم 3سم الصبح وتلاته سم بليل
او تجيب
2_ (نيوربيون) ب3 جنيه مرتين فى العضل أسبوعيا ودى غنية جدا بجميع فيتامين (ب المركب) عشان تشد العصب و العظام و لو مش بتعرف تديلو حقن أستبدلها بأقراص بنفس الأسم ب5 جنيه الشريط ..

كل الادويه دي من الصيدليه البشريه ..

جرب اللي يعجبك فيهم لمده اسبوع و ان شاء الله تجيب نتيجه كويسه - و لو ماجبتش لقدر الله يبقي هتحتاج تربطله و دنه و ساعتها هبقي اقولك الطريقه .. اتمني اكون قدرت اساعك - و ان شاء الله برضو لو في ناس خبره اكتر مني تساعدك برضو ..

مفتاح خزنه
1st December 2012, 12:38 PM
شكرا جدا يا استاذ احمد على المساعده وياريت تكتب الطريقه التانية برضو للافاده

A7md.Galal
1st December 2012, 02:13 PM
لما تيجي تربط افضل حاجه انك تجيب حاجه اسطولنيه زي مثلا جزء من خرطوم بس يكون خفيف اوي (مش خرطوم ميه طبعا) و تحطه جوا ودن الكلب و تربط عليه باللزق الطبي و بعدين تربط الودنين في بعض.. ميزت الموضوع ده ان الخرم الي في الخرطوم ده هيهوي ودن الكلب من جوا و كمان هيخليه يسمع كويس فمش حيحس بضيق.. مافيش داعي تحط شاش قبل اللازق عشان الازقع يمسك كويس في شعر ودان الكلب و ميفكش بسهوره.. و طبعا تكون ربطه محكمه عشان ميعرفش يفكها بس في نفس الوقت متكنش مشدوده بقوه زياده عشان متضايقوش
ممكن تستخدم اسفنجه شعر برضو بس بعد ما تشيل الجزء البلاستيك اللي فيها و هتسيبها مربوطه من اسبوع لـ اسبوعين حاول تزود عن اسبوع علشان تبقي ضامن النتيجه
و حاول تقعد مع الكلب بعد ما تربطهوله و تلعب معاه شويه علشان ميحاولش يشلها
لو ليك حد عملها قبل كدا خليه يعملهالك او دكتور - بس برضو خليك اسبوع كدا مع الادويه و حط بيض بقشره و اهتم بالكالسيوم و التغذيه و ان شاء الله متحتجش للربط
عموما ده فيديو بيوضح عمليه ربط الاذن للجيرمن شيبرد يارب يوضحلك اكتر من الكلام
<span style="font-family:book antiqua;"><font size="4"><span style="color: rgb(0, 0, 205);"><span style="font-size: 18px; text-align: center; background-color: rgb(245, 245, 245);">
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&amp;v=bLX6PIrMN_A

medo_trinity
1st December 2012, 08:42 PM
احمد جلال جاب من الاخر الله ينور عليك يا ريس

مفتاح خزنه
1st December 2012, 08:52 PM
الف الف شكر يا استاذ احمد انا مش عارف اقلك ايه جزاك الله كل خير

A7md.Galal
1st December 2012, 10:15 PM
احمد جلال جاب من الاخر الله ينور عليك يا ريس

الله يخليك انت اللي منور :1:

الف الف شكر يا استاذ احمد انا مش عارف اقلك ايه جزاك الله كل خير

العفو - و لو احتاجت اي استفسار تاني انا موجود ان شاء لو كنت اقدر اساعدك ..

and
12th March 2013, 01:41 PM
االسلام عليكم
الله ينور يا ابو حميد
مفيش كلام بعد كده